از همه چیزو همه جا

طبقه بندی موضوعی

ادامه سومین سریال برتر IMDB ساخته می‌شود

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸، ۰۳:۱۷ ب.ظ

سریال چرنوبیل (برای دانلود زیرنویس سریال چرنوبیل میتوانید به وبسایت سلام ساب مراجعه کنید ) با هیاهویی که به راه انداخت، تلنگری به لیست برترین آثارِ تلویزیونی تاریخ از نگاهِ کاربران IMDB زد و برای چند هفته به رتبه نخست صعود کرد. اما حالا که از آن هیاهو فاصله گرفته‌ایم، تقریبا همه چیز به حالت اولیه بازگشته است؛ دوباره دو قسمت مستند «سیاره زمین» (Planet Earth) بالای لیست را به خود اختصاص داده‌اند و در رتبه سوم نام «جوخه برادران» (Band of Brothers) دیده می‌شود.

«جوخه برادران» که اولین‌بار سال ۲۰۰۱ توسط HBO پخش شد، برای مدت‌ها سومین اثر برتر IMDB در بخش سریال‌های تلویزیونی بود و با سقوط چرنوبیل به رتبه چهارم این عنوان دوباره به جایگاهش بازگشت. اکنون با توجه به گزارش ورایتی، اپل توانسته حق ساخت دنباله این سریال را با نام Masters of the Air به دست بیاورد.

سریال بر اساس کتابی با همین نام ساخته خواهد شد؛ این کتاب با ارائه مدارکی به تلاش‌های هشتمین گروه نیروی هوایی آمریکا در جنگ جهانی دوم می‌پردازد؛ این گروه که بزرگترین زیرمجموعه نیروی هوایی آمریکا را تشکیل می‌داد در نبرد نورماندی و بمباران درسدن نقش داشته است. البته Masters of the Air اولین دنباله «جوخه برادران» نیست.

جوخه برادراندر سال ۲۰۱۰ شبکه HBO ادامه این سریال را با نام «اقیانوس آرام» (The Pacific) پخش کرد. سریالی که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و اگرچه به اندازه «جوخه برادران» سر و صدا نکرد ولی باز به موفقیت‌های متعددی دست یافت. نکته اینجاست HBO از سال ۲۰۱۳ در تلاش بود تا حق ساخت سریالی از کتاب Masters of the Air را به دست بیاورد.

با این حال اپل پیروز این مزایده شد. این دومین باری است که HBO حق ساخت سریال معروفی را از دست می‌دهد، آن‌ها در گذشته سعی داشتند تا سریالی براساس House of Cards بسازند ولی در نهایت تولید این اثر به نت‌فلیکس سپرده شد. هنوز جزییاتی از پروژه منتشر نشده به غیر از اینکه تام هنکس و استیون اسپیلبرگ بار دیگر در نقش تهیه‌کننده ظاهر می‌شوند.

همچنین وظیفه نویسندگی سریال را جان اورلاف (John Orloff) به‌عهده دارد. او قسمت نهم «جوخه برادران» که اتفاقا پرامتیازترین اپیزود سریال در IMDB است را نوشته بود. مشابه بقیه پروژه‌های کنونی اپل در عرصه تلویزیون، Masters of the Air از شبکه استریم اپل‌ تی‌وی پلاس پخش خواهد شد. هنوز مشخص نشده که پروژه چه زمانی استارت می‌خورد.

  • خبر فوری