از همه چیزو همه جا

طبقه بندی موضوعی

ر با اشتیاق منتظر دیدن اثر جدید کارگردان افسانه‌ای، یعنی هایائو میازاکی هستید، خبرهای بدی برایتان داریم. بعد از سه سال و نیم، تنها ۱۵% از فیلم «چگونه زندگی می‌کنی؟» ساخته شده است.

این ها طبق گفته‌های تهیه‌کننده Studio Ghibli، توشیو سوزوکی، در یک مستند NHK است. طبق گفته‌های او، برنامه میازاکی همواره این گونه بوده که ماهی ده دقیقه از انیمیشن را کارگردانی کند. اما در این پروژه، او هر ماه تنها یک دقیقه را انجام می‌دهد. در حالی که طبق برنامه اصلی، او قرار بود ماهی پنج دقیقه را انجام دهد.

سوزوکی اوایل امسال گفته بود که استودیو جیبلی برای این فیلم در حال آزمایش روند جدیدی است. به این صورت که آن‌ها امتحان می‌کنند که ساخت یک فیلم بدون ددلاین مشخص چگونه پیش می‌رود. او گفته بود که مشتاق است ببیند این روند چه تاثیری روی اثر نهایی خواهد گذاشت. استودیو جیبلی مدتی بعد نیز آگهی‌هایی برای استخدام نیرو و کار روی فیلم جدید روی سایت خود قرار داد.

علی‌رغم این که این پروژه بسیار زمان‌بر شده، سوزکی بعید می‌داند که این آخرین پروژه میازاکی باشد. او احساس می‌کند که میازاکی تا زمانی که زنده است به ساخت فیلم ادامه خواهد داد. البته او درخواستی هم از میازاکی دارد؛ خواهشا دیگر اعلام بازنشستگی نکند!

  • خبر فوری